Guggenheim museum etc. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu Guggenheim museum etc. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

Guggenheim museum etc.

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 Mei 2023 | Spanje, Bilbao

Vandaag in het Guggenheim museum geweest. Wat een prachtig gebouw, speciaal van buiten en ook binnen heel speciaal. Het museum heeft voornamelijk moderne kunst, er zijn installaties (niet zo mijn ding) een kollektie van Miro etc.

Wat mij o.a. heel erg aansprak was het werk van een kunstenares van Afrikaanse afkomst.

Na een anderhalf uur hebben rondgelopen waren mijn ogen moegekeken en heb ik een lekkere cappucino gedronken op het terras van het museum.

Vervolgens weer gaan lopen richting de funikular om de Artxanda berg op te gaan.

Ik was aan t zoeken toen ik een ouder echtpaar op een bankje zag zitten. Aan hun in mijn beste Spaans de richting gevraagd, zei de meneer, we lopen wel met je mee, zo lief !

De mensen zijn hier erg vriendelijk en behulpzaam.

Ik ben alleen op reis, maar op dit moment voel ik me niet eenzaam.

Er zijn zoveel mensen onderweg, zo af en toe maak ik een praatje met iemand, dat is wel leuk.

Hier staan langs de rivier niet alleen banken

maar ook ligstoelen, die heb ik even uitgeprobeerd in t zonnetje, leuk voor bij ons langs de Maas in Mestreech !

Vanavond nog een uurtje in de zon op het terras van plaza Nueva gezeten. Een paar wijntjes gedronken en 2 pinxtos gegeten.

Ik had vanmiddag al een menu del dia naar binnen gewerkt, dus veel honger had ik niet.

Brigitte Kaandorp zou zeggen: " ik heb een zwaar leven, heel zwaar" [e-1f602][e-1f602][e-1f602]


  • 16 Mei 2023 - 20:34

    Josine:

    Klinkt allemaal heerlijk Anja

    Fijne dag morgen[e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 1650

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: