Reis naar Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu Reis naar Toledo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

Reis naar Toledo

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Mei 2023 | Spanje, Toledo

Zoooo, ik ben er, in Toledo, even bijkomen van de reis.

Vanmorgen was ik op tijd in het busstation van Salamanca, nog even een cortado gedronken (expresso met melk) en hup de bus in.

Een bus met internet, wifi en een klein schermpje waar je vanalles op kunt kijken.

De busreis is prima gegaan, de route ging via de autoweg. Allerlei landschappen kwamen voorbij. Salamanca ligt op een hoogvlakte, ik zag glooiende velden met allerlei gewassen die nog moesten groeien.

Daarna meer hoogteverschillen, rotsige bodem en naaldbomen. Vervolgens daalt de weg en zie je meer verschillende begroeiing en bomen.

De mensen in de bus lagen te slapen ofwel zaten met hun gsm in de hand.

Dat wat betreft de gezelligheid [e-1f644].

Van het busstation in Madrid moest ik naar het treinstation Atocha. Ik had in mijn hoofd dat dat 500 meter was, maarrrr na een tijdje dacht ik, ga toch maar eens kijken

of ik goed zit. Nou nee, het was ong. 1,6 km

met het koffer en andere bagage over die niet zo gladde stoepen in Spanje, zweten man.

En voor je langs het station bent gelopen, duurt een eeuwigheid.

In het station was ook een grote drukte, zoeken, weer zweten, maar het is gelukt.

De hoge snelheidstrein deed er een half uurtje over.

Bij aankomst in Toledo was er net een flinke regenbui!

Gelukkig zijn er taxi's en dat kost maar een paar euro hier in Spanje.

Als beloning voor het zweten heb ik een hele mooie kamer met een mooie badkamer. Hotel Maria Christina is een 4 sterrenhotel, het is ook een groot hotel met cafetaria en een restaurant.

Dus ik ga zo meteen eens kijken wat hier allemaal rondloopt.

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 1615

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: