Laatste dag solo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu Laatste dag solo - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

Laatste dag solo

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

27 Mei 2023 | Spanje, Toledo

Vandaag wat later op pad gegaan, eerst telefonisch contact met een paar mensen van het thuisfront gehad.

Het was bewolkt maar droog dus vest aan en geen regenjas mee. Die had ik gisteren voor noppes meegesleept.

Eerst weer bergop gelopen, richting een moskee, maar ik was te ver doorgelopen, grrr, terug bergaf.

De heel oude moskee was erg klein en er viel niet veel te zien. Aan de andere kant van de ruimte hing een christusbeeld en aan 1 wand was een fresco met christelijke afbeeldingen. Later bleek, doordat ik even illegaal naar een gids had geluisterd, dat het christelijke gedeelte later was aangebouwd. Verder was er nog een mooie tuin, met heerlijk ruikende planten en mooie rozen. Daar heb ik een tijdje op een bank gezeten en even een beetje gefantaseerd hoe het in vroegere tijden hier was.

Daarna ben ik wat door de straatjes gaan dwalen en wat winkeltjes gekeken.

Veel straten waren versierd met doeken en lampen, heeft waarschijnlijk met Pinksteren te maken.

Na de warme maaltijd vanmiddag ben ik nog wat gaan lopen en heb ik nog een andere synagoge met een sefardisch museum bekeken.

Maar toen ik wilde vertrekken, terug naar het hotel, een regenbui, en wat voor een, het hield niet op. Ik ben niet bang voor een paar druppeltjes, maar dat was niet te doen.

Dus, niet lang hellen, taxi laten bellen.

Voor 5€ kun je niet sukkelen.

De zon heeft zich niet laten zien vandaag, hopelijk wordt dat de komende dagen beter.

Morgen verkas ik naar B.en B Villa Marin, daar komt Riny ook naartoe, en hopelijk kunnen we daar van de omgeving en het zwembad genieten.

En ik ben blij dat ik weer gezelschap heb en weer "plat kan kalle" [e-1f61c].

Deze soloreis is prima gegaan en voorbij gevlogen. Ik heb ook heel veel gedaan, dat wilde ik ook.

Ik heb verrassende dingen meegemaakt, nl.

hoe behulpzaam mensen waren, en ook heel vriendelijk. Het reizen met trein en bus is ook prima gegaan. Ik had alleen gedacht dat ik wat meer andere toeristen zou ontmoeten in de trein bv. Maar het waren voornamelijk Spanjaarden onderweg, die net als bij ons in Nederland, constant met hun gsm bezig waren.

Het weer was lekker, zeker om overdag in de stad te lopen. Maar s avonds was het fris, niks om wat uurtjes op een terras te zitten.

Zoals de taxichauffeur vanmiddag al zei"

het weer hier is crazy.

Al bij al heb ik me heel goed gevoeld tijdens deze reis en is het zeker voor herhaling vatbaar, alleen geen 4 steden meer, dat is toch een beetje veel.

Lieve volgers, bedankt voor jullie leuke reacties, het was voor mij ook heel fijn dat jullie een beetje mee reisden.

Hasta la vista en Holanda [e-1f618][e-1f618][e-1f618]


  • 28 Mei 2023 - 11:47

    Marjo:

    Hoi Anja wat leuk om weer wat van je te horen, en wat een mooie ervaringen heb je weer meegemaakt . En nu gezellig met Riny aan je laatste weekje beginnen. Geniet ervan . We vonden het leuk om zo met je mee te reizen . Tot in hollanda [e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️Groetjes Marjo en John


  • 28 Mei 2023 - 12:04

    Vera:

    Hoi Anja het waren mooie reis verslagen en prachtige foto's . Nu lekker met de beentjes omhoog bij het zwembad


  • 28 Mei 2023 - 14:57

    Ans:

    Na zelf genoten te hebben nu lekker samen met Riny genieten.

    veel plezier samen [e-1f618][e-1f618]


  • 28 Mei 2023 - 17:46

    Jeanine :

    Super Anja[e-1f60d] en nu lekker een vino en samen met Riny genieten van je verhalen!! [e-1f44d][e-1f3fd][e-1f377][e-1f377][e-1f618]

    Saludos amiga


  • 28 Mei 2023 - 18:14

    Josine:

    Wat gaat de tijd toch snel

    Geniet nog van de laatste week met Riny, gezellig.

    Hoie en tot gaw[e-1f618]


  • 30 Mei 2023 - 17:34

    Nicole Speetjens:

    Wat en mooie verhalen anja nog veel plezier bij Rieny groetjes loe en nicole


  • 02 Juni 2023 - 00:07

    Grtz Marie-louise:

    Lieve Anja, je hebt heel wat gezien [e-38] het leuke om solo te reizen is je grenzen verleggen, top hoor.

    Ik kan me wel voorstellen dat 4 steden net te zijn.

    Trots mag je zijn dat je deze reis gemaakt hebt en je reisverslagen geven een goed beeld.

    Ga heerlijk verder met genieten nu van de duo reis, [e-1f37b][e-1f377][e-1f958][e-1f93f][e-1f3ca][e-1f3fb]

    Lekker samen borrelen- eten- kletsen - dansen [e-38] hopelijk veel schansen [e-1f60a] [e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 1638

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: