Vervolg dag 1 Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu Vervolg dag 1 Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

Vervolg dag 1 Bilbao

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

15 Mei 2023 | Spanje, Bilbao

Om 11 uur waren Gonny en Giel in Bilbao. We spraken af voor het theater Arriaga.

Het was droog dus we zijn aan de wandel gegaan. We zijn langs de rivier de Nervion richting het Guggenheim museum gelopen.

Een heel mooi stuk om te lopen, het zag er allemaal goed uit. Schoon en verzorgd, veel groen. De stad ligt heel mooi tussen de heuvels. We kwamen langs o.a. het gemeentehuis (Ayuntamiento) en langs de brug van de beroemde architect Calatrava.

Toen we bij het Guggenheim aankwamen bleek dat het museum op maandag is gesloten. Jammer dan, teruggelopen naar casco Viejo en op het terras de eerste pinxtos gegeten.

En toen begon het te regenen.

Wat nu gedaan. Naar de overdekte markt, de Ribera. Was al gesloten, ja ja, we hadden ons goed voorbereid [e-1f602]

Na nog wat hebben rondgelopen in de regen vonden we onszelf zielig en zijn dan maar koffie gaan drinken met een gebakje erbij.

Bij het metrostation hebben we na deze gezellige dag afscheid genomen en gingen G. en G. terug naar de camping. Morgen reizen ze verder naar Valladolid en ik ga morgen voor een 2e poging het Guggenheim museum bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 1678

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: