Laatste dag Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu Laatste dag Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bilbao

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

17 Mei 2023 | Spanje, Bilbao

Vandaag heb ik gebruik gemaakt van de hop of hop on bus. Bij het instappen werd ik vrolijk goeiemorgen gewenst door de chauffeur, dat is toch hardstikke leuk !

Het was vandaag heel aangenaam weer, regelmatig zon en 20 graden.

Ik heb vandaag een ander gedeelte van Bilbao gezien, de andere kant van de rivier de Nervion.

Wat een prachtige stad is Bilbao, veel oude, grote, mooie gebouwen, maar ook veel moderne gebouwen. Er is veel te zien in de stad.

Nadat ik smiddags weer een menu del dia had verorberd, ben ik de Gran Via opgelopen. Een prachtige avenue (straat kun je het niet noemen) van 15 meter breed

, anderhalve km lang, omzoomd door bomen, en soms onderbroken door een grote rotonde.

De Gran Via is o.a. ook winkelgebied, er liggen banken en hotels.

In een enorme grote Cortes Ingles kwam ik terecht in een "tassenparadijs". Zoveel leuke tassen, merken die we in Nederland niet hebben. Maar, ik heb me ingehouden.

Toen ging ik bij de schoenen kijken, en ja hoor, leuke sandaaltjes gekocht.

T kos get, meh de hubs auch get [e-1f644]

Bilbao is een prachtige stad en zeker een aanrader.

Straks nog even een terrasje doen en morgen ga ik met de trein op weg naar mijn volgende bestemming: San Sebastian


  • 17 Mei 2023 - 18:24

    Riny:

    Ola soloreizigster,

    Fijn om de lezen dat je zo geniet en dat ook het alleen er op uit gaan geen punt is, (maar dat wist ik al. ) Misschien zou het wel handig zijn al er iemand bij je was die je wond aan je hand kon verzorgen....gat in je hand, wat sandaaltjes betreft!!!! [e-1f602][e-1f602][e-1f602]

    Ben benieuwd hoe het vervolg van je reis zal zijn. Laat je verwonderen....

    Groetjes Riny


  • 17 Mei 2023 - 18:43

    Ans:

    Hey Anja,

    ehm, nieuwe sandalen, eigenlijk niet nodig maar gewoon te leuk zeker?

    Wat goed om te lezen dat het je bevalt en het lijkt mij inderdaad een hele mooie stad, Bilbao.

    Benieuwd wat SanSebastián je gaat brengen.

    geniet, [e-1f618][e-1f618] Ans


  • 17 Mei 2023 - 19:03

    Josine:

    Sjiek Anja en lekker weer, niet te warm

    Beter dan in Italië, wat n regen daar.

    Nu op naar je volgende bestemming.

    T geit dig good aaf allemaol[e-1f4aa]

    Leuk om je zo te volgen

    Tot de volgende.

    Groetjes Josine[e-1f618]


  • 17 Mei 2023 - 22:54

    Petra Greven :

    Leuk om te lezen dat het zo goed bevalt en dat we mogen meegenieten!

    Goede reis morgen. [e-1f618]


  • 18 Mei 2023 - 08:53

    Monique :

    Ha, Marieke. Je bent goed bezig. Leuk die variatie in je programma, maar dat weet ik wel. Mooie foto's en zo zien we ook iets van alle bijzonderheden. Goede reis vandaag naar San Sebastian. Heel veel groeten en tot het volgende bericht. Doeiiiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 1678

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: