San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu San Sebastian - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Anja Speetjens - WaarBenJij.nu

San Sebastian

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

20 Mei 2023 | Spanje, San Sebastian

Afgelopen donderdag ben ik vertrokken uit Bilbao. Het station lag 5 minuten lopen vanaf mijn hotel. Toen ik bij de ticketautomaat stond kwam al meteen de meneer van stationsinformatie naar me toe om me te helpen met het ticket en om me wegwijs te maken, wat een service, top!

Het was een moderne trein met een digitaal informatiebord in 3 talen. De reis duurde dik 2 1/2 uur omdat hij op alle plaatsen stopte, deze boemeltrein van Euskotren (rijd alleen in Baskenland).

De route gaat door bergen en bossen, Baskenland is echt heel groen. Je ziet hier ook in de dorpen een soort vakwerkhuizen, dat had ik niet verwacht.

Aangekomen in San Sebastian kon ik vanaf het station rechtdoor lopen naar het pension Regil. Daar werd ik enthousiast ontvangen door de eigenaar, Inaki, een klein manneke die een beetje Engels spreekt.

Niet alleen de eigenaar is klein, ook de kamer is klein en de badkamer is ieniemienie: wastafel, toilet, zitbad/douche. Als ik op t toilet zit kom ik net niet met mijn knieen tegen de muur [e-1f602] [e-1f602].

Ik heb wel een klein balkonnetje.

Maar Inaki is erg lief, iedere morgen als hij mij ziet vraagt hij hoe het met me gaat, vraagt wat ik ga doen en geeft me tips.

Nadat ik me had geinstalleerd ben ik meteen naar de boulevard gelopen, meteen om de hoek. Heerlijk om aan de zee te zijn, lekker weer, stukje gelopen en op een terrasje gezeten.

's avonds pinxtos gaan eten in het oude gedeelte. Een gedeelte met smalle straatjes winkeltjes en heel veel pinxto barretjes.

Bij Bar Sport, een aanrader van Inaki, was het poepie druk. Maar die pinxtos zijn ook

heel lekker, verfijnder dan die ik eerder heb gehad.

Wel miste ik gezelschap die avond, zo'n barretjestocht is toch gezelliger met vrienden. Het is anders dan dat je alleen aan een tafeltje zit te eten.

Maar toch leuk om mee te maken.

San Sebastian is een mooie, oude badplaats met prachtige oude gebouwen

van verschillende stijlen. Appartementen en hotels. Vroeger (19e eeuw) verbleven hier de rijken en o.a. koningshuizen van Spanje en Belgie.

Dit weekend is het erg druk hier, heel veel franssen, je kunt over de koppen lopen aan de boulevard.

Ik heb hier een paar dagen genoten van de zee en het lekkere weer, maar die 2 dagen waren ook voldoende.

Morgen een reisdag, eerst de intercity naar Vitoria- Gasteiz en daar overstappen op een snelle trein naar Salamanca.


  • 20 Mei 2023 - 17:22

    Riny:

    Super,het gaat hartstikke goed!!! Mooi dat je je dagen goed verdeelt hebt.....blijf genieten en die barretjestocht doen we hier wel samen....

    Ben benieuwd wat Salamanca je gaat brengen....

    Groetjes Riny [e-1f973][e-1f970]


  • 20 Mei 2023 - 18:16

    Jeanine:

    Heerlijk Anja, geniet er van..[e-1f60d][e-1f60e]

    en voor morgen goede reis[e-1f618]


  • 20 Mei 2023 - 18:19

    Josine:

    Hoi Anja

    Wat leuk weer om je verslag te lezen en prachtige foto's, mooie omgeving.

    Lekker genieten van alles.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag

    Groetjes oug van Jan[e-1f64b][e-1f618]


  • 20 Mei 2023 - 18:36

    Ans:

    Hey Anja,

    Het ziet er prachtig uit zo op de foto’s.

    Ben benieuwd waar je nu weer terecht gaat komen. Fijne reis verder.[e-1f618][e-1f618]


  • 21 Mei 2023 - 08:48

    Monique:

    Buenos dias!

    Normaliter bellen we op zondag om lekker bij te kletsen over de afgelopen week.

    Nu ben je al een hele week op reis en stuur ik je dit berichtje voor bij het ontbijt.

    De verslagen zijn leuk om te lezen en ook de foto's geven een goede indruk van waar je overal rond loopt.

    Vandaag weer een reisdag richting Salamanca met de trein. Dit is relax-reizen en je ziet nog eens wat. Veel plezier en tot de volgende keer.[e-1f60e][e-1f60e][e-1f60e]


  • 21 Mei 2023 - 10:03

    Petra :

    Leuk on je verslag weer te lezen. Geniet weer van de volgende reis.[e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

2 jaar geleden heb ik besloten om met vroeg pensioen te gaan. De combi van een intensieve baan en de mantelzorg voor mijn moeder en later ook voor mijn vader, heeft veel energie gekost. Ook vond ik mijn werk niet meer leuk, dit had verschillende oorzaken. Na een ziekte periode heb ik mijn financiën op een rijtje gezet, en de mogelijkheid om vroeger met pensioen te gaan na meer dan 41 jaar werken was er. Per 1-8-2021 was het zover. Opeens had ik ruimte in mijn hoofd om iets te plannen wat al jaren zo af en toe in mijn gedachten kwam. Alleen door Spanje reizen met trein en/of bus. Noe geit 't gebeure !

Actief sinds 29 April 2023
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 1678

Voorgaande reizen:

29 April 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

14 Mei 2023 - 08 Juni 2023

Met trein en bus door Spanje

Landen bezocht: